Tekvicovo-jablkový džem s vôňou škorice

Vonku je už konečne krásna jeseň. Nie taká, kedy je zahmlené a človeku sa ani nechce vyhrabať sa z postele (ako keby sa inokedy niekomu chcelo, žejo :D), ale taká, kedy si ešte môžeme užiť posledné lúče slnka. No a čo je pre mňa spojené s jeseňou je  JEDLO. #jedlovšude ... Tekvica, hrušky, jabĺčka a cuketa. 
Prednedávnom som videla na insta, ako jedna dievčina pridávala fotku, kde robila džem z tekvice. Blik. Napísala som jej, ona bola strašne zlatá a poslala mi recept, ktorý bol z Apetita. Tam ale išiel pomarančový džús a muselo sa to nechať odstáť 24 hodín. Vtedy som na to nemala čas, tak som to poslala niekam do hája. A teraz som si nato spomenula, pretože som chcela som spraviť vegánsku tortu s tekvicou #challengeaccepted. Tekvicový džem znel ako dobrý nápad, na trhu som kúpila jabĺčka, pridala škoricu, trstinový cukor a dva poháriky džemu som si rovno aj zavarila. #žienkadomáca. Nepotrebovala som žiadny gelfix ani pektín, využila som hutnosť tekvice. #lovechemistrybutnotalways Džem je podľa mňa sladký tak akurát a krásne tam ladí škorica. Každý si ju ale pridá podľa svojho gusta. A tá farba...  love love love

 

RECEPT:
na cca 900 g džemu som potrebovala:
  • 500 g tekvice hokkaido
  • 200 g jabĺk
  • 250 ml vody
  • 100 g trstinový cukor
  • 1 ČL škorice
POSTUP:
  1. Tekvicu a jabĺčka som si nakrájala na kocky. 
  2. Dala som ich do väčšieho hrnca, zaliala ich 250 ml vody a nechala variť cca 20 minút, kým tekvica pekne zmäkla. 
  3. Tekvicu s jablkami som rozmixovala (aj s tou vodou), pridala škoricu, trstinový cukor a nechala ešte 15-20 minút variť. 
  4. Zmes som ochutnala, pre mňa bola dosť sladká tak som mohla plniť do pohárikov a dať ich do hrnca s vodou sterilovať na cca 4 minúty. Potom som pohárky už len otočila dnom navrch, zabalila do utierky a tešila sa z krásnej farby. #farbyjesene



Približné výživové hodnoty na 100 g:

77 kcal
18 g Sacharidy, z toho 11 g cukry
1 g Bielkoviny 
0,2 g Tuky

Komentáre